Rennes-le-Château

Les forums de Rennes-le-Château
Nous sommes le Jeu Mai 23, 2013 2:35 am

Heures au format UTC + 1 heure

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 83 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4, 5, 6  Suivante
Auteur Message
 Sujet du message:
MessagePosté: Lun Mai 03, 2004 1:58 pm 

Hoi comte st. Germain,

Ik weet niet nog niet precies wanneer ik ga, maar toevallig stelde een vriendin van me hetzelfde voor ; laatste week july/eerste week augustus.

Dus wie weet...

Verder wil ik best helpen ergens mee, maar ik begrijp niet precies wat je nou bedoelt met die laatste post. Het lijkt me leuk om wat te gaan puzzelen, en ergens logische verbanden in te gaan ontdekken.
Zet me maar aan het werk :lol:

Ik zit al van kleins af aan te wachten op het moment wanneer ik eindelijk eens mijn hersenen kan gaan breken over puzzels waar je denkt niet uit te kunnen komen.

Verder hoop ik erachter zien te komen wat er met mij is gebeurd een paar jaar geleden. Ik ben door een onbekende kracht van binnenuit naar buiten veranderd en heb zoveel geleerd in een korte tijd, dat ik nu nog steeds bezig ben om het te begrijpen.
Ik moet nog veel leren, in ieder geval. Maar een ding wat heel raar was, was dat ik als laatste de 'kroon' kreeg. En toen was het afgelopen. Ik werd daarna ziek, was oververmoeid en het sloeg gelukkig niet over in een psychose.
Ik heb iets meegemaakt wat je niet vaak meemaakts als mens. Want dat heb ik als eerste onderzocht. Waarom ik ?
Ik ben toen gaan werken en leren in de psychiatrie om mensen te helpen maar ook om zelf te leren. Ik weet nu genoeg van psychiatrie om vast te stellen dat ik niet gek ben. haha.
Nu ga ik verder op zoek naar antwoorden. Ik was 3 jaar geleden heel dichtbij. Maar op een of andere manier is RLC net aan me voorbij gegaan toen. Ik was er nog niet klaar voor blijkbaar.
Ik heb nu de rust gevonden en moet ik niets meer. Ik laat me gewoon leiden door het leven en het brengt me nu terug naar 'het verleden'. Oude beschavingen, Egypte, Jezus Christus EN Maria Magdalena etc.
Ik weet nog niet waarom en hoe, maar ik word er naar toe getrokken, het is vreemd om eerlijk te zijn. Maar ook wel spannend toch.
Ik heb ook steeds een beeld voor me, het beeld waar ik samen met mijn vrouw (ben nu nog vrijgezel) samen over een mooi stukje landschap uit kijk , en dat we daar vol liefde naar staan te kijken. Een gevoel van volledig weten, voelen, en ervaren. Wie weet, zal ik dat stukje natuur, een soort van groot dal, daar in RLC en omstreken wel vinden.

Zo dat was een klein stukje over mezelf en mijn beweegredenen om RLC te bezoeken.

Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe bij jullie die aantrekkingskracht is ontstaan.

groetjes,
Lex

Sujet du message:
MessagePosté: Dim Mai 09, 2004 10:17 pm 

Hoi een ieder en Alexis,

Alexis, ik kan je, net als waarschijnlijk vele anderen, garanderen dat je in RLC een soort van innerlijke rust zult vinden vanaf het moment dat je daar bent. Het gebied daar doet iets met je waardoor je in één adempauze al je zorgen vergeten bent..........zeker aan te raden naar RLC te gaan!!!

Wat ik bedoelde met mijn vorige post is eigenlijk simpel. Het komt er op neer dat al sinds jaren waarschijnlijk de verkeerde codewoorden gebruikt worden. Neem de letters die we kennen van het tweede perkament (deze vormen een anagram van de grafsteen, op een paar na die teveel zijn; deze zouden PS Praecum vormen), maar gebruik nu in plaats van "mort epee" de combinatie "more epte" bij het begin van de ontcijfering en zie wat er dan voor boodschap uitkomt; voor anderen: lees mijn vorige post om te weten wat de beweegredenen hier achter zijn.
Als je dit zou willen proberen, héél graag. Ben benieuwd wat jij eruit krijgt..........

Het zou leuk zijn je, en anderen, in RLC te treffen! Dus misschien tot eind juli.

Groetjes,
Comte St. Germain

Sujet du message:
MessagePosté: Ven Mai 14, 2004 10:48 pm 

Hoi Comte St. Germain,

Ik ben al heel nieuwsgierig naar RLC geworden!
Alleen dat ontijfer opdrachtje, daar snap ik echt helemaal niets van. Niet dat ik nu dom ben, maar ik heb geen idee hoe of wat, allemaal nieuw voor me. En ik kan je ook niet vragen om het voor te gaan kauwen, want daar heb je waarschijnlijk geen tijd voor.

Maar misschien kan ik ergens mee helpen...
Want ik heb zelf iets ontdekt wat niet direct met RLC te maken heeft, maar op zich wel grappig is om te weten. Het heeft te maken met getallen.
bij toeval kwam een vriend van mij erachter dat als je bijvoorbeeld het getal 27 neemt, dat dat dus een 2 en een 7 bij elkaar 9 is. Maar als je dus telkens 9 optelt op het getal 9, komt er steeds ook 9 uit als je de verschillende onderlinge getallen optelt. 9, 18, 27, 36, 45, 54, 63, 72, 81 etc...
Nou Daar ben ik mee aan de slag gegaan en kwam tot een interessant tabelletje.
Ik hoop dat ik het een beetje kan uit typen hier.
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9
10 11 12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 32 33 34 35 36
etc...tot het oneindige...
Zie je het?
elk getal wat onder 1 van de 9 basis getallen staat kan makkelijk herleid worden tot een van die basis getallen (gewoon optellen)

bijvoorbeeld het getal 672 --> 6 + 7 + 2 = 15 = 1 + 5 = 6
Dus het getal 672 is dus familie van de 6 :lol:

Dat het getal 9 een bijzonder getal is, hoef ik waarschijnlijk ook niet uit te leggen. Bijna alles is, wanneer iets kloppend is, gewoon 9
Net als een cirkel 360 graden.

Maar ook heel interessant zijn afmetingen van heilige gebouwen of andere maatstaven die bijvoorbeeld in de bijbel voorkomen.
Ik heb zelf 'Het Boek", en daar staan bijvoorbeeld maten in zoals 2,7 bij 4,5 . Dus 9 bij 9. Maar ook als je dus 2,7 X 4,5 uitrekent (opp. berekening) kon je uit op 12,15 . Oftewel 9 :wink:

Maar ook getallen zoals 144.000 mensen (9) komt voor in de bijbel.

Maar goed , misschien weten jullie dat al lang en voegt het niets toe. Maar ik loop er nu al zo lang mee, en vind het zelf nogal erg toevallig allemaal. Heeft ook niets met RLC te maken, maar het is wel leuk voor de getallen freaks (zoals ik) :D

groetjes Lex

Sujet du message: Nieuwe webpagina
MessagePosté: Mer Mai 26, 2004 12:17 pm 
Hallo allemaal,

Mijn nieuwste artikel staat op:

www.questagainstoblivion.com

Klik op About Us, dan op Female Principle.

Een Nederlandstalige versie staat op www.languedocvakantie.nl

Klik op La Madeleine en de Mystiek
en dan helemaal onderaan op Vrouwelijk Principe.

Enjoy! :P

Liefs,

Anneke***

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu Mai 27, 2004 11:21 am 

Dank je wel Anneke! Jij hebt ook je huiswerk goed gedaan!! knap werk en ik wil je daarvoor bedanken.

Als ik het goed begrijp zit jij bij de AMORC ?
Heeft dit enige meerwaarde? Aan de ene kant ben ik geinteresseerd, maar aan de andere kant voelt het niet goed.
Ik wil heel graag mijn kennis met anderen vergelijken en delen.
Aangezien ik tot nu toe nog nooit iemand ben tegen gekomen die ook God's Koningrijk heeft ontdekt, vroeg ik me af of er leden die bij de AMORC zitten die toevallig ook de kroon dragen?

Enne, misschien ben ik een rare hoor, maar het teken (symbool) van Jezus aan het kruis, wat veel gelovigen met zich meenemen bijv. aan een ketting ofzo, is dat niet een trofee van de duivel?
De dood van de Zoon van God?
Ach, misschien stel ik te veel vragen...hehe :P

Sujet du message: Huis te koop
MessagePosté: Sam Juin 05, 2004 11:05 am 
Dag allemaal,

Graag wil ik bij deze de aandacht vestigen op een huis dat te koop staat in de Montagne Noire, Languedoc. Zie voor meer informatie:

www.languedocvakantie.nl

Loop iets naar beneden en klik dan op TE KOOP. Dan kom je op een pagina waar alles over het huis te lezen valt.

Liefs!

Anneke***

Sujet du message: Ontmoeting RLC
MessagePosté: Lun Juin 14, 2004 2:11 pm 

comte st. Germain: Welke data ben je te vinden in RLC, of nabijgelegen dorpen dan kunnen we misschien iets afspreken.
Verder vind ik het lastig om over een forum te communiceren omdat de materie zo uitgebreid is (vind ik) dat ik niet weet waar ik moet beginnen om in een beknopt verhaal mijn mening te uitten.
Desalniettemin lees ik met veel spanning de posts van anderen, mooi stuk trouwens Anneke!

m.v.g.
Arnoud

Sujet du message:
MessagePosté: Dim Juin 27, 2004 11:11 pm 

Beste mensen,

Ook ik ben een trouwe observator van deze en andere sites omtrent RLC.

Het mysterie is aanlokkelijk, maar de 'gaten' misschien te talrijk...

Op navolgende site is een ander perspectief te vinden dat toch een ander licht werpt op de hele zaak die misschien niet meer is dan een luchtbel, ontsproten aan het megalomane brein van Plantard en de commerciële reflex van enkele andere betrokkenen...

http://home.planetinternet.be/~mirepoix ... he06-b.htm

Sujet du message:
MessagePosté: Lun Aoû 30, 2004 5:10 am 
Als ik de link in het vorige berichtje bekijk, lijkt het er sterk op dat alles rond het mysterie 'nep' is. Raar toch.

Ik volg al een tijdje dit forum en ga al 8 jaar elke zomer in Quillan (enkele kms ten zuiden van RLC) op vakantie - telkens met minstens enkele dagen RLC op het programma. Behalve dat het af en toe heel stil wordt hier, heeft het me toch verbaasd dat er blijkbaar nog niet gesproken werd over het boek van Klaas VAN URK - Zoektocht naar de Heilige Graal en de Ark van het Verbond. Heb ik per ongeluk een aantal reacties niet gelezen, of is dat boek al zodanig ontkracht dat het de moeite niet meer loont om het erover te hebben ?

In elk geval hoop ik dat ik hiermee enige reactie losweek over de in het vermelde boek 'oplossing' van het mysterie, want nu loop ik zo'n beetje rond met een gevoel dat de zoektocht afgelopen is. En dat terwijl ik ivm RLC ook al 2 jaar in diepe rouw ben om het verdwijnen van het restaurant 'La Pomme Bleue' aldaar (werd verkocht, heropend als tapa's bar, en is ondertussen - door een brand is me verteld - alweer gesloten).

Groetjes,
Dirk.

Sujet du message:
MessagePosté: Dim Sep 19, 2004 10:01 pm 

Beste Dirk,

ik ben net, begin september in RLC geweest. Tja, het Pommes Bleues is nog steeds gesloten, dus ik heb er jammer genoeg niet kunnen eten. :(

Het boek van "van Urk" heb ik in mijn bezit, al vanaf begin van het jaar. Het probleem is, dat ik het niet leuk vind om te lezen, op de een of andere wijze boeit het niet. Neem nu het gedeelte, dat de Ark van het Verbond zich ooit in Ethopie bevond: Dit weet toch intussen iedereen. Het boek is gewoon saai geschreven, er valt eenvoudig niet doorheen te komen, terwijl ik toch al heel veel boeken over het mysterie van RLC gelesen heb en met heel veel plezier. M.i. is het ook op veel te "zwaar' papier gedrukt. Het is "loodzwaar' en valt bijna niet in je handen te houden, zonder na een half uur vermoeid te raken. Ik heb het ook nog steeds niet uit. :cry:

Groetjes,

Magdalena

(Ojibway prayer)

Sujet du message:
MessagePosté: Mer Nov 24, 2004 8:34 pm 
Sinds enkele maanden ben ik helemaal in de ban, Met DaVinci is het allemaal begonnen, momenteel moet ik nog enkele Urk-blaadjes doornemen en dan heb ik de meest recente lektuur achter de kiezen geduwd.
Als "leek" komt het allemaal bizar, vindingrijk, soms wat vergezocht maar bovenal zeer intrigerend over.
Zijn er überhaupt nog mensen die echt weten hoe de vork in de steel zit of heeft iedereen zowat "zijn" mening.
Bestaan er nog "ingewijden"?
Sommige schrijvers houden er graag hun eigen theorieën op na, van het vrouwelijk belang, tot familie stambomen in de Middeleeuwen. Andere schrijvers houden het dan weer louter geschiedkundig.
Hoe moeten we deze massa informatie eigenlijk bekijken? Door welke bril moeten we heenkijken. Misschien wat veel vragen voor een groentje, maar graag toch een reactie?

Sujet du message:
MessagePosté: Mer Nov 24, 2004 11:14 pm 

Hallo roche,

Ja, het is onzettend moeilijk, om het kaf van de koren te scheiden! Er zijn zoveel theorien opgesteld en zoveel dingen erbij gehaald, die er niets mee te maken hebben, dat je er steeds moeilijker achter komt: Wat is waar en wat is niet waar.
Ik weet niet of je "Het Heilige bloed en de Heilige Graal" van Baigent, Lincoln en Leigh hebt gelezen, want daarmee is het ja allemaal begonnen.

Intussen gaan die theorien over een goudschat, die Berenger Saunier gevonden zou hebben, de Ark van het Verbond, het Christusgraf en dat Sauniere lid was van de een of andre vrijmetselersloge. Dat laatste wordt in de kringen van RLC-forser als vrijwel zeker angenomen.

De pergamenten, warop van Urk zijn theorie basiert, zijn intussen in insiders-kringen als vervalsingen bestempelt van Plantard en diens vriend Cherisey. Best mogelijk dat er een kern van waarheid inzit.

Je vraagt of er noch "ingewijden" zijn. Ik denk van wel, mar wat bedoel je er precies mee? Vrijmetserlerslogen betaan ja noch steeds en ook tempelorden.

Heb jij een vermoeden of gevoel, wat na jouw mening het mysterie van RLC is?

Groetjes,

Magdalena

(Ojibway prayer)

Sujet du message:
MessagePosté: Jeu Nov 25, 2004 9:08 pm 

Beste,

Oei, je vraagt veel ineens. Ja ik heb het boek van BLL gelezen
De perkamenten lijken inderdaad vervalsingen maar niet hoofdzakelijk een noodzaak om een aantal zaken uit te klaren. De ruïne bij Alet, vijf- en zeshoeken in het terrein, het zijn maar enkele voorbeelden van merkwaardigheden die ook zonder de perkamenten gevonden kunnen worden.
De zoektocht beschreven door 'le serpent rouge', het historisch napluizen van vreemde gebeurtenissen. Ik vind het super beschreven in het naslagwerk van "Van Urk". Het boek heeft maar één groot nadeel; door het constant heen en weer geslinger in de tijd verlies je alle notie van realiteit.
Je laatste vraag; je haalt het zelf aan, is en blijft een misterie!
Tja, in die slechts enkele maanden zal mijn mening nog niet genoeg gerijpt zijn, nog tevele vraagtekens blijven onbeantwoordt.
Dit neemt niet weg dat BS een rare gozer is en blijft, langs de ene kant is hij bijzonder vindingrijk, onderneemt nachtelijke opgravingen, is een meester in het decoderen en vertalen van boodschappen, brengt tientallen zoniet honderden cryptische aanwijzingen aan in 'zijn' vernieuwde kerk, en langs de andere kant vernietigt hij zeer belangrijk materiaal zoals de grafsteen van MDN.
De coume-sourde steen, alle Arcadia-attributen, de honderden keren dat het getal '17' is gebruikt, alle Latijnse verwijzingen (aanwijzingen) in RLC, Saint-Sulpice met de 'Olier'crypte.
Met aandrang wil ik de perkamenten dan nog niet gebruiken...
Het is natuurlijk allemaal mogelijk dat het brein achter BS indrukwekkend was,... maar evengoed, hield hij zich 100 jaar geleden bezig met kruiswoordraadsels op een natte zondagnamiddag.
Wat vaststaat is dat hij wel degelijk een financiële vooruitgang heeft geboekt, maar was die schat wel omzetbaar in klare munt?
De kerk staat er ter ere van Maria Magdalena, maar waarom niet voor Johannes de Doper,...
Stel dat je de ark of één van de geheimzinnige Stenen vindt, dan vermoed ik (zeker een eeuw geleden) dat je die niet kwijt kunt op elke hoek van de straat...
Nog zovele vragen en zo weinig antwoorden, hoeveel literatuur je er ook op naslaagt...

Sujet du message:
MessagePosté: Mer Mai 11, 2005 8:49 pm 
Eerst en vooral, interessante site en zeer interessant forum hier!!

Nu heb ik heel de namiddag vol spanning dit volledige nederlandstalige forum aan het lezen geweest...
Ik vraag me af wat het resultaat geweest is van dat reisje met de archeologen en speleologen :P

Het is precies wel al een tijdje geleden dat hier nog iemand geweest is...

Sujet du message:
MessagePosté: Mer Juin 22, 2005 4:03 pm 
A Muriel,

Je suis venu te dire que je m'en vais
Et tes larmes n'y pourront rien changer
Comme dit si bien Verlaine au vent mauvais
Je suis venu te dire que je m'en vais
Tu t'souviens des jours anciens et tu pleures
Tu suffoques, tu blêmis à présent qu'a sonné l'heure
Des adieux à jamais (ouais)
Je suis au regret
D'te dire que je m'en vais
Oui je t'aimais…

Tu l’as échappé belle car le reste a été effacé…

Adieu ma beauté…

A Petrus Silvanus,

Et si tu créais quelques forums sur ton site !!!
Ce n'est pas une bonne idée ça !!!

Finalement non, ne prends pas ce risque car tu t'y ennuierais à débattre tout seul, pardon, avec Muriel et Ennaert...

Après tout, tu as raison, continue de faire la moule sur le rocher, en t'agrippant sur les forums de tes concurrents, cela t'aide au moins à vivre et à exister. Et puis, il y aura toujours un pigeon ou une oie, qui se lève chaque matin et à qui tu pourras toujours refiler un ou deux de tes bouquins...

A Oeil de Lynx, le petit Malin

Espèce de pénible, tu as enfin trouvé le prétexte pour me virer, pour obéir à l’injonction occulte des fraternelles locales…

Pour piraterie… Nenni… Dans ma famille, de génération en génération, nous avons de l’eau de mer qui coule dans nos veines de baleiniers et de caphorniers, mais je refuse le terme de pirate…

Pirates et flibustiers… NON !!! Corsaires de sa Majesté… OUI !!!

Je te rappelle que le droit de réponse est un droit légal, donc il ne me plait pas que tu effaces mes messages…
Si tu dois effacer mes messages, effaces-les tous…

Ayant entendu que tu souhaitais faire un fascicule avec le forum Daffos, je t’interdits formellement et définitivement d’y reproduire mes messages et de les publier...

De plus, je te rappelle aussi que c’est nous qui animons à titre gracieux ton foutu site en donnant un peu d’ambiance à tes forums…
Sans nous, tu es mort comme ton serpent écarlate…

Alors respectes tes clients et leur patronyme speudonymique…

Et vas te faire reconsidérer chez les Hellènes…

Je me tire ailleurs, à la concurrence…

A Robert Dag,

Non mais !!! L’hurluberlu cité plus haut n’espère pas que je vais entrer dans le rôle de l’invité indésirable que tu t’es choisi, donc je mets chapeau bas, salue le public et te salue aussi…

Je me suis amusé à quelles actions et quelques tests à l’épreuve pour éprouver la résistance morale de ces chercheurs à la petite semaine…

Aucun n’a été reçu à l’examen. Dans les temps d’épreuve qui arrivent à grand pas, ils ne pourront résister à l’adversité et seront emportés comme des fétus de paille…

Finalement mon cher Robert, il n’y a que toi qui tiennes la route et qui sache résister à l’opprobre et à l’adversité, indéracinable, contre vents et marée, comme la moule sur le rocher…

Mais c’est vrai que tu as connu la guerre, ses douleurs et ses privations…

Alors que tous ces jeunes blancs-becs sont nés le cul dans la graisse…

Mes hommages à Madame…

Et Bien à vous…

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 83 messages ]  Aller à la page Précédente  1, 2, 3, 4, 5, 6  Suivante

Heures au format UTC + 1 heure